tiistai 29. lokakuuta 2013

12345 leukaa!

Juoksumatto. Kääk, mikä keksintö. Olin tänään siinä venkulassa tasan 30 minuuttia. Tarkoitus oli tehdä jalkaa säästävä pk-treeni crossarilla ja uiden. Yhtä juoksumattoa lukuunottamatta kaikki cardiolaitteet oli varattuna, niin ajattelin, että menkööt. Juoksumatto on mulle kohtalaisen vieras ja oon aika lahjakkaasti sitä onnistunut välttämään koko elämäni. Okei, ehkä sitä vois käyttää hyväksi vetotreeneihin pahimpina keleinä, mutta oikein mitään muuta tarkoitusperää en sille keksi.



Jostain oon joskus lukenut, että juoksumatolla juostessa 1% kulma vastaa tasamaalla juoksua. Se lienee selittää sen, että keskisykkeet vauhdilla 10km/h jäi noinkin alhaisiksi (127). Huomatkaa tuossa kuvassa kohta Weather. Sorry we do not weather for this activity. Siinä kylliksi selitystä sille miksi tuota juoksumattoa vierastan. Mutta joo, ehkä sitä niihin vetoihin.. Ehkä. Vaikka kaipaan niin pirusti sitä täysipainoista juoksemista, että kun pääsen sitä tekemään, niin tuskin ihan äkkiä löydän itseäni sisätiloista yhdestä paikasta.


Ja mikäs se tuossa on? No uimahallin leuanvetotankohan se siinä. Suoraan cardiolaitteiden edessä. Eikä ihan mikä tahansa leuanvetotanko, vaan se leaunvetotanko missä Wannabe Juoksija veteli näiden juoksuvuosien leuanvetoenkat, viisi leukaa. Tavoite, jota toukokuussa kolmella leualla kaavailin, on siis käynyt toteen. Aijai, oon niin superinnoissani. Olin tottapuhuen niin innoissani ja lamaantunut, etten oikein tajunnut, että voisin yrittää vielä kuudettakin leukaa. Ehkä mun pitää ennen marraskuun 18. päivää sitä vielä kokeilla, nimittäin sitten olisin tuplannut leuanvetotulokseni puolessa vuodessa. Päälle sitten vielä se 45 min. uintia ja iltapuhteeksi tein 20min. coretreenin. Ihan vaan, kun mun kestotavoite on se, että Ä-LÄ LAI-MIN-LYÖ KES-KI-VAR-TA-LOA. Isoilla kirjaimilla, vahvennettuna, alleviivattuna, tavattuna ja kaikin tavoin just niin rautalangasta väännettynä kun mun tapauksessa pitääkin. Piste.

6 kommenttia:

  1. Onnea tavoitteen saavuttamisesta! Hienoa! Täällä ollaan vasta matkalla. :)

    VastaaPoista
  2. Mahtavaa! Kehitys on niiiin siistiä.

    Miten oot leukoja nyt treenaillut, onko ollut jotain tiettyjä sarjoja tai toistomääriä? Mulla on nyt oma 16 viikon leukaohjelma puolessa välissä, uskon että jonkin verran kehitystä on jo nyt tullut :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei, sehän tässä hassua onkin, että oon vedellyt noita leukoja ihan vaan silloin tällöin fiiliksen mukaan. Silti oon mieltänyt tuon leuanvedon jonkinlaiseksi "mittariksi", mutta varmaan olis voinut kehittyä vielä enemmänkin, jos olis treeneissä keskittynyt just siihen leuanvetoon.

      Mut joo, kehitys on niiin siistiä. Ja leuanveto :).

      Poista
  3. Hienoa! Nyt vaan jatkat leuanvetoprojektia muun treenin kanssa! Itsellä kans asetettu tavoitteet leuanvedon suhteen. Keväällä pitäs mennä... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmana menee.. :) Vitsi miten toi leuanveto onkin siisti laji!

      Poista

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3