sunnuntai 12. lokakuuta 2014

Oodi sauvakävelyn puolesta!

Joskus (kauan sitten?) kun rupesin juoksemaan mulla jäi kävelylenkit kokonaan pois. Ennen juoksuharrastusta kävin lenkeillä kävellen, jopa yksin. Kun juoksin, kävelylenkkeihin oli oikeastaan harvoin aikaakaan. Tai tarvetta. Kävelylenkeillä en nyt tarkoita käveleskelylenkkejä, vaan ihan sellaista menoa, että hikikin tulee. Nyt juoksun ollessa pois kuvioista olisi taas kävelylenkeille aikaa. Ja tarve! Yksin käveleminen on vaan jotenkin niin kamalan tylsää, vaikka yksikseen olo ja liikkuminenkin on ihan mukavaa. En vain ole tottunut siihen. Siihen, että maisemat vaihtuvat niin kamalan hitaasti, eikä flowta tule. Tiedättehän?



Viime viikkoina olen kuitenkin saanut lenkkiseuraa mun miehen veljen vaimosta (tai ei se ole vaimo, kuten en minäkään), mutta kuitenkin. Useinmiten mennään Laajavuoressa pitkin metsiä, tänään kuitenkin kierrettiin järvi (ja ihan vähän hölkättiin.. vaikka eihän mun pitänyt). Luontoa ja olemista ulkoilmassa, sitä mä tarviin vaikken juoksisikaan. Kuten oon ehkä joskus kertonutkin, niin mulla on hieman vaikeuksia liikkua riittävää määrää liikunnoistani kevyesti. Nyt viime viikkoina oon myös tähän puoleen ollut tosi tyytyväinen.



Lenkeillä meillä on mukana sauvat. Sauvakävely on kyllä tehnyt hyvää kuntosalin runtelemille lihaksille yläkropassa. Jotenkin kummasti myös vauhti sauvojen kanssa on lujempaa ja sykkeet nousee helpommin sinne kevyehkölle pk-alueelle, kuin ilman sauvoja. Ihan vaan kävellen. Toisinaan jopa tuntuu, että kevyt hölkkä samalla vauhdilla päästäisi kropan helpommalla. Niin varmasti olisikin. Ettei se mitään mummourheilua ole, vaikka mummoillekin sopii. Sauvakävelyä suosittelen kyllä kaikkia kokeilemaan, ihan mukavaa puuhaa. Tällaiselle kohtuu vetreälle kolmekymppisellekin! (vaikka olishan se juoksu kivampaa, myönnettäköön!)



P.S. Lukuisista yrityksistä huolimatta en ole onnistunut tykkää -banneria luomaan tuonne sivupalkkiin, mutta facebookissa ollaan ja blogia voi seurata myös siellä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3