keskiviikko 23. syyskuuta 2015

Operaatio maastaveto

...ja sen neljäs postoperatiivinen päivä. Voin kertoa, että edelleenkin tuntuu takareisissä. Olisin ehkä päässyt helpommalla jälkimainingilla, mikäli en lauantaisessa kiukkupuuskassa olisi normaalin 4x6 setin sijasta tehnyt kahta bonussarjaa päälle. No, se mikä mielentilaa helpottaa, kropassa tuntuu. Niin se joskus menee.

Meikäläisen saliohjelma näyttää nyt tältä:

Päivä 1: rinta, olkapäät, ojentajat
  • penkkipunnerrus
  • ristikkäistalja
  • pystypunnerrus tangolla
  • vipunostot
  • dippi
  • ojentajatalja
  • pullover (vai mikä nyt onkaan?)
Päivä 2: selkä, hauis
  • leuanveto
  • ylätalja
  • alatalja
  • vinosoutu käsipainolla
  • hauis käsipainoilla
  • hauistalja
Päivä 3: jalat, core ja sekalaista settiä
  • mave
  • yhdenjalan kyykky
  • luistelijakyykky
  • suorat vatsat (sellaiset mihin tarvii lisäpainot)
  • vino vatsat (kanssa lisäpainoilla)
  • selänojennus
  • kyljet
  • milloin mitäkin

Näiden lisäksi teen vähintäänkin kerran viikossa jonkin lenkin päälle corejumpan kotona. Ykkös- ja kakkospäivänä teen monesti palautteluiden aikana jotain (tylsiä!) kyykkimisiä, joita fyssarilta olen saanut ohjeekseni tehdä. Ylipäänsä olen yrittänyt ujuttaa kaiken kuntoutusjumpan muun liikunnan sekaan, joka tekee siitä ihan tosi paljon miellyttävämpää puuhaa, mitä jos sen ihan iltaprojektiksi ottaa. Muutenkin tää nilkkacase on muuttanut fiiliksiä siten, että siinä missä ennen kyykkäilyt oli parasta kuntosaleilussa, on ne nykyään paskinta. Ylipäänsä kyykkääminen ei ole niin yksinkertaista, mitä oon kuvitellut sen olevan. Ei ainakaan, kun niitä millejä ruvetaan hiomaan parhaaksi mahdolliseksi.

Hiihtokausi kun alkaa (toivottavasti mahdollisimman aikaisin!), niin tiedän, että mulla tulee olemaan vaikeuksia käydä salilla kolmesti viikossa. Niitä vaikeuksia tahtoo olla jo nyt silloin tällöin. Tarvittaessa siirrän maven selkäpäivään, vatsat johonkin ja kyykkäilythän on niin onnetonta touhua mulla edelleen, että sekin palautumisen ym. kannalta ihan sama milloin niitä tekee! Olenkin miettinyt, että pitäisikö kyhätä kasaan jokin ihanan simppeli ohjelma, jonka vetää läpi kahdesti viikossa. Tekisi kolmannella kerralla sitten sitä sun tätä, mutta mikään lihasryhmä ei kärsisi, jos kolmas kerta jääkin jonkin muun harrastuksen alle. Jotenkin se simppeli ohjelma on vaan niin vaikea saada kasaan. Jotenka jos lukijoilla syttyy vinkkilamppu päänpäällä, niin jaathan vinkin myös mulle...? Ja siten myös muille samassa tilanteessa painiville, vai onko sellaisia?

2 kommenttia:

  1. Mielenkiintoista juttua! Oon ite just nyt hurahtanu salitreeniin, joten aina kiva lukea muiden ohjelmista ja jaotteluista sun muista :) Mulla on nyt käytössä ihan huippumotivoiva 2-jakoinen ohjelma, jossa toinen päivä yläkroppa ja toinen todella killeri alakroppa. Liikkeet tehdään liikepareina, eli syke pysyy koko ajan suht hyvänä, mikä on mun salimotivaation kannalta tärkeää. Näiden kahden treenin lisäksi teen just 1-2 "sekalaista" ohjelmaa. Yleensä Sporttaillaan-Hannan kans, jolloin meillä on vuoroin laadittu ohjelmarunko. Jos käyn yksin, niin teen niitä lihaksia ja liikkeitä mitkä sinä päivänä tuntuvat hyviltä kropassa. Tää on toiminu ainaki mulla hyvin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli muuten sulla kanssa mielenkiintoinen postaus sun salitreenistä. Sama juttu mulla, että palauttelut meinaa tuottaa ongelmia. Oon kuitenkin pyrkinyt kehittymään niissäkin ja nyt on "onneksi" kaikenmaailman pipertelyjumppaa, mitä sitten teen.. :D

      Poista

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3