maanantai 2. heinäkuuta 2012

Voihan vuorotyö!

Yötöiden ja kiireen (?) vuoksi kerkeän jo lähes perinteeksi muodustuneeseen viikkoraportointiin jälleen vasta maanantaina. Viime viikon kilometrit on siis 58 kappaletta edellämainittua yksikköä, peruslenkkejä ja yks pitkä. 70% mäkistä tiestöä ja 30% metsää. Lisäksi menneeseen viikkoon on kuulunut alennusmyyntejä, hitosti töitä ja vähän vapaa-aikaa, joka sekin on kulutettu työkavereiden seurassa :D.

Tuo liiallinen tuijottaminen viikkokilsoihin on kyllä huono tapa. Ammatiltahan mä olen siis hoitaja, joka tekee työtään milloin mitenkin. Tämäkin viikko on potkaistu käyntiin nukkumalla yövuoron päälle aamu seiskasta siihen kolmeen. Ja nyt on sikäli kooma olo, etten kyllä kykene yhtään mihinkään kehittävään treeniin ja viisainta on vaan malttaa huomiseen ja toipua noista kahdesta yövuorosta ihan kaikessa rauhassa. Oon kelaillut, että pitäisköhän mun jakaa tätä treenaamista perioideihin, jotka päättyy aina siihen pitkään lenkkiin. Väkisin ne perioidit tulisi kestämään, sanotaanko 6-9 päivää ja niissä tulisi olemaan eri määrä treenejä.

Toisinaan tää tuntuu olevan sellaista taistoa ja ajatustyötä, että miten saat nyt vaikka esimerkiksi sen pitkän lenkin järjestettyä järkevimmin. Sitten kelaat jo nyt maanantai-iltana, että jahas, lepopäivä, se on nyt olosuhteiden (=yövuorokooma) pakosta käytetty. Eikä tuo yövuoro nyt niin, mutta se ilta-aamu -setti on tuntuu joskus niin kuolettavalta! Mielenkiintoista olisi kuulla muiden vuorotyöläisten treenien suunnittelusta, että vinkkejä saa antaa :).

En mä silti valita (no ok, valitin vähän, äsken)! Mä diggaan ihan tosi paljon arkivapaita, ennen iltavuoroa heitetty kunnon lenkki on ihan parhautta ja töissäkin on sellainen oma tunnelmansa viikonloppuisin. Että en mä kyllä tätä vuorotyötä ainakaan nyt vaihtaisi mihinkään kasista neljään -työhön. Tämän jo alkaneen viikon suunnittelu on vielä pahasti työn alla, ensimmäisenä missiona on ainakin nukkua kunnon yöunet yöaikaan. Lenkkejä olis taas tarkoitus heittää viitisen kipaletta, mutta mihin päivään mitäkin, se on vielä vähän huomisaamua lukuunottamatta auki.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3