sunnuntai 14. lokakuuta 2012

Palautumisviikon pohdintaa

Palautumisviikon liikuntamäärät on kyllä olleet todella kevyttä settiä;

  • To salitreeni 1h15min
  • La juoksulenkki 8km 48min

Alkuviikollahan mulla oli melkoiset viivästyneet lihaskivut muistona kuuden ja puolen tunnin suorituksesta vaaroilla. Se ei sitten vissiin riittänyt, kun loppu viikko on kärvistelty salitreeni aiheuttamissa lihaskivuissa :D. Kyllä varmaan jokainen lihas mun kropassa muistaa nyt hetken, mitä on DOMS, eli viivästynyt lihaskipu.

Mun blogi on saanut Vaarojen maratonin jälkeen muutaman uuden lukijan, kivaa :). Äsken kyllä juttelin tuossa mun miehelle, että nyt tuntuu ettei tänne blogiinkaan ole oikein mitään annettavaa. Että aikalailla tässä elellään nyt sellaista "maratontyhjiötä". Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että tuo asia tulee muuttumaan, joten olkaahan arvon lukijat kärsivällisiä :).

Mä oon ihan tavallinen kuntoilija, mutta siitä huolimatta viime kuukaudet on menty aika pitkälle juoksulenkkien ehdolla. Sitä ei välttämättä aina kaikki ole ymmärtänyt, jos oon vaikka sanonut, että en mä nyt lähde illalla kaupungille, kun huomenaamuna on ainoa mahdollisuus hoitaa pitkä lenkki. Vuorotyö on antanut omat haasteensa treenien rytmittämiselle. Se on jännä tunne, kun nyt yhtä-äkkiä ei olekaan tuota rytmiä, mitä pitäisi toteuttaa. Kuntoa on toki pidettävä yllä, mutta treenit ei tarvitse niin päivän ja kellon päälle olla. Vaikea edes kuvitella, miltä jostakusta "oikeasta juoksijasta" tuntuu sen jälkeen, kun kauden päätavoite on takana.

Uudet tavoitteet toki muhivat jo päässä, mutta niille täytyy antaa rauha kypsyä omaan tahtiin. Toiset päättävät jo heti, mikä on seuraava juttu. Monia ajatuksia minullakin on jo nyt, mutta en kirjoita niistä ennen kuin ne ajatukset ovat ns. "valmiita". Tiedän kokemuksesta, että homma tulee jatkumaan, Wannabe Juoksija ei muuksi muutu. Toisille sopii ehkä toinen tapa luoda tavoitteita, itselleni sopii sellainen hitaammanpuoleinen.

Ensi kesälle on jokatapauksessa tarkoitus taas keksiä jonkinsortin "päätapahtuma", jota kohti sitten mennään välitavotteiden kautta. Olen kirjoittanut halustani kehittyä jo aiemmin ja tuo liekki palaa edelleen, jos mahdollista, niin vieläkin vahvempana.

Laitetaanpa teille vielä YouTube -pätkää Vaarojen Maratonista. Tapahtumassahan oli sellainen hauska sivutempaus, että eniten YouTubessa peukutetun maratonvideon tekijä saa ensi vuodelle ilmaisen osallistumisoikeuden juoksuun ja hotelliyön kaupan päälle. Vielä en ole päätöstäni tehnyt, mutta täytyy ehkä peukuttaa tätä videota, jonka intro osassa itsekin vilahdan :D.





1 kommentti:

  1. On ihan ok pitää ylimenokausi myös blogissa. Eli kyllä täällä jaksetaan odotella. :)

    VastaaPoista

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3