keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Talvi tulee!

Edellisessä postauksessa kertomastani onnettomuudesta taidettiin todella selvitä vain säikähdyksellä. Niskat oli nimittäin tänä aamuna jo huomattavasti paremmassa kunnossa. Flunssa sensijaan jyllää itsepintaisesti edelleen. Tämä ja huominen menee siis sairastuvalla, mutta toivottavasti perjantaina pääsisi töihin ja mahdollisimman pian jo liikkumaankin. Viikonvaihteessa sai Jyväskylä aika reippaasti lunta niskaan ja tuo lumipeite on itsepintaisesti pysynyt maassa ainakin tähän päivään saakka.


Talvi se on siis vääjämättä tulossa. Tuo talveen orientoituminen on vaan omalla kohdalla aina aika hidasta. Olen nyt parina viime vuonna juossut maratonin myöhään syksyllä ja jotenkin päässäni kuvittelen olevan kesän aina siihen saakka. Mun kesä on siis loppunut reilu kolme viikkoa sitten ja nyt on jo lunta! Monet juoksua harrastavat siirtyvät talvella hiihdon pariin. Mä en ole tuosta hiihdosta innostunut, paitsi ajatuksen tasolla. Haluaisin siis haluta hiihtää, mutta kun en vaan halua!


Junnuna olen kyllä hiihtänyt paljonkin, joten väitän ettei se nyt ihan ennakkoluuloakaan ole. En sitäpaitsi pitänyt siitä silloinkaan, vaikka olin jopa keskitasoa parempi hiihtäjä. Taidan siis pysytellä tämänkin talven tuon juoksemisen ja sisäliikunnan parissa. Muutamana keväänä olen kyllä katsellut suksia ihan mielenkiinnosta, mutta näin syyspuolella talvea tuntuu vaan, ettei mikään talvitouhu innosta sitten pätkän vertaa. Ehkä tuokin kertoo jotain tästä mun hitaasta orientoitumisesta. Mites te lukijat? Mulla on kuitenkin voimassa yksi haaste liittyen talviliikuntaan.


Oon nimittäin luvannut mun pikkusiskolle laskea lumilaudalla mikäli hän juoksee puolimaratonin. Mun sisko on sellainen talviliikuntahörhö, että oksat pois. Jostain ihmeen syystä se nyt luulee että tuo episodi tapahtuu tulevana talvena, mutta jos puolimaraton on vasta toukokuussa, niin tietääkseni ja toivoakseni ei silloin kyllä yksikään laskettelukeskus ole enää auki! Joten kaiken järjen mukaan tuokin talviliikuntatapahtuma saa odottaa ensi talveen.

3 kommenttia:

  1. Minä ainakin odotan kovasti pysyvää ja paksua lumipeitettä, että pääsee sivakoimaan ihan loppukeväästä ostetuilla luistelusuksilla. Meno kaipaa vielä paljon harjoittelua, mutta intoa ainakin on! Laskettelemaankin olisi kiva päästä, varsinkin jonnekin päin alppeja :) Ootko kokeillu retkiluistelua?

    VastaaPoista
  2. Vappuna ainakin on yleensä auki ainakin Himos, Levi ja Tahko :D

    VastaaPoista
  3. Talvi on ihan jees ja nykyisin tykkään taas hiihdelläkin, vaikka tekniikkani on surkea. Eli helpoille laduille :) Mutta kyllä juoksu säilyy mulla ykköslajina talvellakin eli järjestys on näissä ulkoilmalajeissa juoksu, maastopyöräily, hiihto, muut sekalaiset säädöt.

    VastaaPoista

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3