perjantai 16. marraskuuta 2012

Epäsosiaalinen minä

Mä oon siis kolmannen kerran ostanut kortin ajatellen ryhmäliikuntatunteja ja kolmannen kerran joudun toteamaan, että ei se homma vaan ehkä ole mun juttu sitten yhtään. Sinänsä ne tunnit (no joo, olen käynyt ainoastaan kahvakuulailemassa sekä spinningissä) on tosi hyviä ja kyllä siellä hyviä treenejä saa tehdyksi. Eilinenkin spinningtunti ei paljoa jättänyt arvailujen varaan!

Mutta se kaikki oheishärdelli.. En mä vaan jaksa niitä pukukoppeja, jotka on täynnä naisia puhumassa jumpasta, jumppaohjaajista sun muusta. Eilisen tunnin jälkeen olin saunassa ja ne (ilmeisesti "siviilielämässä" toisilleen tuntemattomat ) mimmit jutteli siellä kaloreista tyyliin "oon mä joskus päässyt viiteen sataan" jne. Mulla meni varmaan viis minuuttia ennen kun mä tajusin, että mistä ihmeestä ne edes juttelee. Tottapuhuen tajusin jutun juonen oikeastaan vasta siinä kohtaan, kun tuota "viittäsataa" ruvettiin kääntämään ruoaksi. Siellä puhutaan siitä salista toisena kotina, on tutustuttu ihmisiin.. Jopa niihin jumpan vetäjiin. Eilen illalla tuli vaan sellanen fiilis, että ei hemmetti, mä oon niin väärässä paikassa just nyt!

Toivottavasti kukaan ei vedä tästä avautumisesta hernettä nenään.. Sillä tarkoituksena ei todellakaan väheksyä. Päinvastoin, mäkin haluaisin nauttia tuosta kaikesta niin stressaavasta oheishärdellistä. Mutta kun en vaan nauti. Enkä mä sitten tiedä onko ne tunnitkaan sen väärti, että sitä jaksaisi. Ite mä itteeni siellä tsemppaan. Kai ne samat jutut sais irti kun suunnittelis vähän musiikkeja ja veivais sitä pyörää vaikka ihan yksin pimeessä huoneessa! Ja sit tuo kaikki pitää hoitaa just tiettyyn kellon aikaan. Omatoimisesti sä voit lähteä lenkille tai salille just silloin kun parhaiten sopii. Mut se jumppa on just ja tasan silloin seiskalta vaikka sä olisit valmista kauraa jo kello kuusi. Ehkä mä sitten kuitenkin oon tosi epäsosiaalinen tän mun liikkumisen suhteen. Siitä huolimatta että aika-ajoin kuvittelenkin kaipaavani ihmisiä mun ympärille urheilemaan.

Ruuhkaa se on tuolla monnarin (joka on siis kaupungin omistaman monitoimitalon yhteydessä) salillakin. Ne ruuhkat vaan oppii äkkiä tunnistamaan ja välttämään. Parhaat jumpat on taas aina parhaaseen aikaan. Ja se ihmisten kirjo on siellä vaan jotenkin moninaisempi, on vanhaa ja nuorta, kaikenlaista harrastajaa tai jopa ammatikseen urheilevaa. Pukuhuoneet on hiljaisia, tyypit tulee salille tyyliin juosten ja sitä rataa. Arvotavaroista ei vastaa kukaan, joten kassi on otettava salin reunalle. Varmaan jollain joukkueilla on omat paikkansa missä ne kamojaan säilyttää, en tiedä. Suihkuista saa hakea lämmintä vettä ja kaikki vessan ovetkaan ei aina mee lukkoon. Eikä se haittaa mua yhtään. Oikeastaan mä tykkään just sellasesta.

Ei taida Wannabe Juoksijasta tulla ryhmäliikkujaa. Olenko mä vähän negatiivinen nyt? Ehkä. Sosiaalisuudesta ja kellonajoista puheenollen, laitoin Jlle aamulla viestiä ja ehdotin vähän pidempää höntsälenkkiä. Sovittiin maanantai kello 12. Se on sosiaalista.. Kellonajat sovittu ja kaikkee. Se on just sitä, mitä sosiaalisuutta mä tähän kaipaan. Lenkki- tai salikaveria aina silloin tällöin. Joskus useammin, toisinaan taas en niin kovin koko asiaa ajattele.

4 kommenttia:

  1. Kyllä mää jotain pari kertaa vuodessa hurjiinnun ja saatan käydä jollain ryhmäliikuntatunnilla. Oikein ostin vuosi sitten kuntosalikorttiin myös nuo ohjatut tunnit. Ois hyvin riittänyt pelkkä salikortti, sinne ne eurot vaan juoksee...

    Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän haluan pysytellä vapaa-ajalla vieraista ihmisistä erillään. Eri juttu on mennä välillä kaverin kanssa pitkälle lenkille tai pelaamaan jotain yms. Että ymmärrän hyvin muidenkin epäsosiaalisuuden :)

    VastaaPoista
  2. Mä olen kans miettinyt, että onko jotain mätää mulla kun en pidä tai en saa onnistumaan noita ryhmäliikuntakekkereitä. Mulle ei kai vaan sovi aikatauluttaminen sitten millään joten monesti olen maksanut kohtuullisia summia muutamasta jumppakerrasta. Nytkin on maksettuna maksua, ja tarttis kokeilla taas jotain toista ryhmää kun se jossa kävin ei ole vaan alkanut sujumaan. Huoh. Taidan olla myös laiska.

    Mut hei, täytyy tutustua sun blogiin paremmin kun olen herännyt viime aikoina että juokseminen vois olla coolia. Olen vasta alkutaipaleella ja etenemisvauhtini on madeltamista. Taidat asua muuten naapurikunnassa (vrt. monnari).

    VastaaPoista
  3. ...oletkin keski-suomesta, onhan monnareita toki monella paikkakunnalla ;D

    VastaaPoista
  4. Ehkei ne sit vaan oo kaikkien (muidenkaan) juttu :). Ja joo, kun sanoit niin varmaan tuo ikä on mullakin lisännyt tätä epäsosiaalista puolta :D.

    VastaaPoista

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3