maanantai 3. joulukuuta 2012

10 lempiasiaa

Aikani ratoksi poimin Liikuntapäiväkirja -blogista haasteen kymmenestä lemppariasiasta. Haasteen toisesta säännöstä poiketen Jaanaba oli haastanut kaikki bloggaajat tarttumaan haasteeseen. Haasteen säännöt on seuraavanlaiset:
  1. Listaa tämän hetken kymmenen lempiasiaasi.
  2. Jaa haaste vähintään viidelle tykkäämällesi blogille ja ilmoita siitä heille.
  3. Muista nauttia listaamistasi asioista mahdollisimman usein! :)
Elikkäs tässä tulee nyt sitten mun kymmenen tämän hetken lempiasiaa.

1. Liikunta. Mä en osaa kuvitella elämää ilman liikuntaa. Juokseminen on mun lempparijuttu ja vaikka vannon monipuolisen liikunnan nimeen, niin aika usein huomaan lenkkeilyn vievän niin paljon aikaa, että muu liikunta jää vähemmälle. Tämän hetken "kuuma peruna" on ehkä kuntosaliharjoittelu. Sulkapalloa olisi mieli myös päästä pelaamaan, mutta sen lajin suhteen kärsin kroonisesta pelikaveripulasta, njääh. Olen myös kova hyötyliikkumaan, sillä en omista autoa. Uskon, että mun aamujen pelastus on se, että voin liikkua ulkoilmassa töihin :).



2. Musiikki. Mä oon aika laajan musiikkimaun omaava ihminen ja kuuntelen paljon musiikkia, pääosin Spotifysta. Tällä hetkellä oon kyllä kuunnellut aika paljon rap- ja reggaemusiikkia. Tuosta laajasta musiikkimausta kertoo lienee myös se, että olen vuoden aikana käynyt sekä Madonnan että Rammsteinin keikoilla. Tämän lisäksi olen käynyt lukuisten suomalaisartistien keikoilla, muutaman viikon kuluttua olisi edessä Hi Energy Tour, jossa esiintyjinä on mm. Cheek, Aste, Brädi, Redrama ja JVG. Mun pitäis ehkä laittaa enemmänkin rahaa kaikkiin keikkoihin, koska tykkään niistä niin paljon! Ylipäänsä ihmisten pitäisi laittaa rahaa enemmän elämyksiin, kun konkreettisiin asioihin.



3. Mun mies. No se nyt tietty on tämän(kin) hetken lempiasia, koska se on mun mies. Mun miehen seurassa mä nauran paljon ja se on mulle tärkeää. Yhdessä pitää olla hauskaa. Monissa asioissa me ollaan aika erilaisia, mutta kunnioitetaan toista puolin ja toisin, eikä pyritä muokkaamaan toisesta itsen kaltaista. Mä oon meistä se menevämpi tapaus ja mun mies on taas se, joka viihtyy enemmän itekseen omien juttujensa parissa. Tehdään kuitenkin yhdessäkin paljon asioita, mutta kivointa on vaan se ihan tavallinen oleminen ja arki. Ollaan kumpikin liikunnallisia ihmisiä ja meillä on samanlainen huumori ja elämänarvot. Luottamus on priimaluokkaa. Meidän on hyvä olla yhdessä.



4. Pikkujoulut. No, ylipäänsä ulkona käyminen ystävien kanssa. Oon tänä vuonna tehnyt sitä aika paljon. Tuo on aika kausiluontoista, mutta nyt tällä hetkellä se on yksi mun lempiasia, sillä takana (ja epäilemättä tuon pääotsikon vuoksi myös edessä) on monta hyvää iltaa. Noita iltamia on vietetty sekä sisarusten, ystävien sekä työystävien kanssa. Osassa on ollut mukana myös mun mies, mutta se ei ole aina niin innokas lähtemään, jos nyt ei kovin tärkeää syytä ole. En mä ehkä jonkun toisen mittarilla mitattuna paljoa käy ulkona, mutta parikin kertaa kuussa on paljon ihmiselle, joka on joskus ollut kokonaiset puoli vuotta käymättä missään :D. "Aika aikaa kutakin...."



5. Työ. Onko väärin, jos tykkää työstään? No ei todellakaan! Niinkin paljon aikaa kun työn parissa viettää, niin onhan siitä tykättävä. Tai ainakin mun on. En mä muuten jaksaisi olla! Siitä saa vielä kaiken muun hyvän lisäksi rahaakin (vaikkei tällä alalla kovin paljoa :D), että voi tehdä kaikkee muita lempijuttuja.



6. Asusteet. Oon shoppailulle perso, myönnän. Tässäkin mennään vähän kausiluonteisesti.. Innostun yleensä jostain tietyistä jutuista ja kattelen just niitä juttuja sitten ostoaikeissa. Asusteet on nyt niin jees, kaikki ihanat pipot, huivit, korut jne. Asusteiden lisäksi tällähetkellä on in myös ns. "puoliurheilulliset vaatteet".. Ei hitto, mikä sana! No sellaset rennot paidat ja housut, jolla voi muka urheilla, mutta ei kuitenkaan oikeasti urheilla :D. Ihan oikeita urheiluvaatteita katselen kyllä Ale -laareista jatkuvasti. Värikkäät housut sen sijaan alkaa olla jo taakse jäänyttä elämää. Pitäis vissiin käydä tuota vaatekaappia joskus vähän läpi?



7. Lukeminen. Olen lukenut aina. Enemmän tai vähemmän. Jopa yövuoron jälkeen luen ennen kuin käyn nukkumaan.. Useinmiten tasantarkkaan yhden aukeaman, mutta luen kuitenkin. Tällä hetkellä "työn alla" on Anna-Leena Härkösen (uusin?) Onnentunti. Ei ehkä paras Härkönen, mutta hyvä.. Niinkuin Härköset on! Lehdistä luen säännöllisesti oikeastaan vain Juoksija -lehteä. Niin, ja tietenkin Keskisuomalaista. Ja lehdillä tarkoitan näitä paperiversioita..



8. Muu perhe ja ystävät. Mun mies sai oman kohdan, muuta perhettä on sitten mun sisarukset (perheineen, eritoten mun rakas kummityttö). Noita ystäviä kun miettii, niin ne on kaikki vähän erilailla tärkeitä mulle. Kavereita on paljon, mutta sellaisia läheisempiä ei sitten niin paljoa.. Riittävästi kyllä. Mitä vanhemmaksi tulee, sen vaikeampi on tutustua uusiin ihmisiin. Ehkei siihen ole tarvetta. Mutta joskus tulee vastaan ihmisiä joiden kanssa vaan on niin samalla aaltopituudella ja tämänkin olen saanut tässä lähihistoriassa kokea :).



9. Vain elämää! ja Tanssii tähtien kanssa. Anteeksi nyt vaan, mutta mun oli pakko ujuttaa nuo samaan kohtaan. Oon yleensä tosi huono seuraamaan televisiota, mutta nuo kaksi sarjaa musiikkeineen on saanut mun fiiliksen ihan kattoon..!



10. Ylimääräiset vapaapäivät. Se on sitten ihme juttu miten yksikin ylimääräinen vapaa tekee ihmeitä. Työvuorolistaa on niin paljon mukavampi suunnitella, kun kuuden vapaan sijasta niitä vapaita onkin seitsemän.. Tai jopa yhdeksän! Itsenäisyyspäivien, joulujen ja muiden myötä eletään tänä vuonna oikein todella arkivapailla siunattua aikaa. Kivaa :).



Tässäpä ne tälleen äkkiä mietittynä ja kirjoitettuna. Missään järjestyksessä nää ei ole ja suurinpiirtein puolet näistä on sellaisia ikuisuuslemppariasioita, tämän(kin) hetken lemppariasioita. Osan taas olisi varmaan jonain toisena päivänä korvannut joku muu asia.. Kuten esimerkiksi kesä (kun tällä hetkellä ei ole kesä, nyyh!), ruoanlaitto (aika-ajoin oon tosi fiiliksissä kokkaamisesta, sitten on näitä aikoja kun pyörittelee niitä samoja safkoja vaan..), syöminen (miks ihmeessä se ei ole tuolla??).. Niin paljon on elämässä lemppariasioita, siitä vaan miettimään :).

(kuvat: weheartit.com)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3