keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Vapailua

Mulla alkoi nyt vapaapäivä osa 3/5. Kyllä täytyy sanoa, että tarpeeseen on tullut. Kaksi ensimmäistä päivää olen kyllä nauttinut niin! Tänä kiireisenä syksynä olen esimerkiksi kaivannut päiviä, jolloin voi rauhassa siivoilla ja keitellä välikahveja (kuvitelkaa, siivoilla!). Siivouspäivän toteutinkin heti maanantaina. Sen lisäksi olen mm. treenaillut, leikkinyt nukeilla mun kummitytön kanssa ja nauttinut pitkiä rauhallisia aamiaisia. Eilen tuli käytettyä myös 45 euron lahjakortti kasvohoidon merkeissä kauneushoitola Glowssa (ihan mukava ja kohtuuhintainen paikka Voionmaankadulla, voin suositella!). Sen sijaan, että olisin hommannut vielä ainuttakaan joululahjaa, olen ostellut itselleni mm. 10 kerran rannekkeen Aalto Alvariin ja talvitennarit.



Tänään on kuitenkin vakaat aikomukset suunnatta joululahjaostoksille heti, kun ollaan opiskelukaverin kanssa saatu viimeisteltyä tämän vuoden VIIMEINEN (!!!) koulutyö. Ihan kovin paljoa mulla ei joululahjaostettavaa enää ole. Muutenkin oon päättänyt, etten tuosta joulusta ala vouhottamaan (tämän vuoden vouhotuskiintiö on ollut täysi jo aikapäiviä sitten!). Meitä sisaruksia on yhteensä seitsemän (hahhaa, äiti ainoana lapsena on tosiaan saanut haaveensa isosta perheestä toteen!) ja meillä on jo monta vuotta ollut perinne, että mun sisko suorittaa arvontasession kuka kellekin ostaa lahjan. Eli ristiin rastiin ostellaan niitä ja kivaa on myös jälkeenpäin kuulla mitä kukakin keneltäkin on saanut. No sitten täytyisi ostaa sekä synttäri- että joululahja mun kummitytölle ja varmaan myös Jarpalle jotain. Jonkun lautapelin oon myös tavannut ostaa tähän meidän perheeseen aina jouluksi. Nyt on siis Monopolyn, Scrabblen ja Carcassonnen jälkeen peli hakusassa. Mielellään sellainen, jossa minä voitan, ehheh.


...vielä en sitä ole onnistunut löytämään!

4 kommenttia:

  1. Pelivinkki: Settlers of Catan (kökkö mutta oikea suomennos on Catanin uudisasukkaat)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi höh, jo kerkesin ihan tavan Trivialin ostaa. Tylsä ja tavallinen, muttei omisteta yhtään tietopeliä ja piti äkkiä päästä ruuhkasta himaan! Täytyypä pitäätuo vinkki mielessä jatkoa ajatellen :)

      Poista
    2. Meille oli itseasiassa suurta iloa pelata uutta nykyaikaista Trivialia, koska siinä oli kysymyksiä meidän aikuistumisen ajalta - tähän asti oltiin pelattu 1986 ja 90-luvun täydennyspainoksia. Vähä o kysymykset olleet .. vaikeita :D

      Poista
  2. Pelivinkki: small world. Tosi hauska "valloituspeli" jossa on erilaisia rotuja, keijuja, peikkoja, haltioita yms. Toinen pelivinkki: menolippu pohjois Amerikka.

    VastaaPoista

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3