lauantai 27. syyskuuta 2014

Kymmenen prossaa pois..

Jossain vaiheessa kesää (?) mulla jäi tästä blogista pois koonnit viikon liikunnoista. Eniten varmaan siksi, että olin ylipäänsä aika laiska kirjoittamaan, eikä ollut mielekästä vain ja ainoastaan kirjoittaa viikon liikunnat postauksia. Toinen juttu on se, että joskus mulla tulee sellainen fiilis, että täällä blogimmailmassa(kin) on paljon sellaista epätervettä vertailua enkä omalta osaltani haluaisi olla sellaista ruokkimassa. Samaisesta syystä mietin myös sitä, että onko kuinka paljon järkeä julkaista tähän painonpudotusprojektiin liittyviä asioita.

Jonkinlaisen pohdinnan jälkeen päätin kuitenkin, että yritän taas noita koonteja alkaa tekemään. Samaan pakettiin sekä liikunnat, että painonpudotuksen tilanne. Itsellehän tätä ensisijaisesti kirjoitetaan. Tai ainakin minä kirjoitan. Jotenka siis olkoon tämä nyt ensimmäinen koonti viime- ja tämän viikon liikunnoista ja painonpudotusprojektin ensimmäinen postaus.

VKO 38
ma: kuntosali 50min. uinti 30 min.
ti: sauvakävely maastossa 2h.30min. (sis. n. 30min. rapputreenin hyppyrimäellä)
ke: ---
to: sauvakävely 1h 15min. maastossa. keskivartalotreeni 15min
pe: kuntosali 55min.
la: ---
su: sauvakävely maastossa 1h
yht. 7h. muuta: hyötypyöräilyä ja muutamat kierrokset frisbeegolffia


VKO 39
ma: pumppi 55min. vesijuoksu 30min.
ti: kuntosali 40min.
ke: sisäkardio (se crosstrainer mikälie) 30min. uinti 30min.
loppuviikko flunssaa
yht. 3h5min. muuta: hyötypyöräilyä, loppuviikko hyvin passiivista elämää ja huilia


Näiden kirjattujen liikuntojen "kriteerit" on mulla sellaiset, että puen urheiluvaatteet ja sen jälkeen pitää mennä hetimmiten suihkuun. Kuten kaikki tietää, pelkkä hikiliikunta ei riitä terveyden perustaksi vaan myös arkiaktiivisuutta tarvitaan. Viime vuosina on kyllä saanut herätyksen (eikä vähiten tämän takia) asian suhteen, vaikka omalla kohdallani arkiaktiivisuus on varmasti osittain pakonkin sanelemana kohtalaisen korkeaa luokkaa.

Painonpudotuksen suhteen mulla on sellainen tilanne, että tavoitteena on pudottaa 10% lähtöpainosta.. ööö.. sanotaanko vaikka ensi vuoteen mennessä. Joo. Jouluun. Lähtöpaino on siis 73kg (mulla on siis tammi-toukokuussa noussut paino 5-6kg, ääh) ja siitä 10% tekee nopeella laskulla 7,3kg. Tasaluvut on kivoja, jotenka tavoitepaino voisi olla se 65kg, johon tällä 172cm varrella olisin ihan tosi tyytyväinen. Aloitetaan tälläisellä pulla-karkkisäännöstelyllä ja katsotaan, pitääkö jotain muutakin toimenpiteitä tehdä. Tagi näille raporteille olkoon 10%. Tästä on hyvä lähteä.

Kuvituskuvina mun keinuheppaprojekti. Mun iskän tekemä mulle jotain 30 vuotta sitten. Tarina kertoo,
että viimeistelyhiominen jäi, koska hän loukkasi kätensä.

Käden tervehdyttyä oli heppa jo kovassa käytössä. Luovina lapsina oltiin tieety siskon kanssa vuosien varrella
mm. sotkettu kynillä tuota heppaa. 30 vuotta myöhemmin sai tuo heppa viimeistelyn maalauksen muodossa. Se on ainakin nyt toistaiseksi myös keinumisesta eläkkeellä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3