lauantai 22. marraskuuta 2014

Just dreaming

Käytiin tänään kääntämässä vene nimeltään venho. Lunta oli ja hienoa.
Normaalistihan tämä aika olisi sitä, jolloin pohditaan tulevan vuoden juoksutapahtumia ja mahdollisesti laitellaan jo ilmottautumista sisään. Ainakin, jos jonnekin suositulle maralle haluaa, kuten nyt esimerkiksi Tukholmaan. Koska tää mun jalkatilanne on mikä on, eli aika huono edelleenkiin eikä ole muuttunut oikein miksikään, niin mulla ei sellaisia kuvioita ole. Juoksen mitä juoksen ja jos juoksen, toivottavasti juoksen.

On mulla kuitenkin kaikenlaisia muita ajatuksia liikunnasta ja tulevasta elämästäni liikunnan parissa, jotenka kirjoitan niistä.
  • No ensinnäkin se hiihto. Mulla on siis tulevan talven tavoitteena oppia oikeasti hiihtämään ja mahdollisuuksien mukaan (eli lumitilanteen) saada hiihtokilometrejä toivottavasti paljon. Oikein odotan, kun pääsen taas laskemaan keskinopeuksia ja kilometrimääriä. Jee!
  • Suunnistuskurssi tai joku vastaava vois olla mukava ensi vuodelle. Kunhan tämä talvi ensin ja sitten kevät on eletty. Onhan täällä myös iltarasteja, mihin voipi mennä kokeilemaan. Näin niinkun ylipäänsä olisi mukava oppia suunnistamaan.
  • Joku pidempi vaellus on tavoitteena ensi kesänä toteuttaa. Alustavasti ollaan mietitty Karhun kierrosta mun pikkusiskon kanssa. Viime kesän vaelluksella puhuttiin, että vähintään yhden pidemmän vaelluksen tekeminen kesän aikana voisi olla ihan tapa. Vuodesta toiseen.
  • Haluaisin oppia painonnostoliikkeitä. Jos Jyväskylässä järjestetään joku kurssi, niin todellakin menen, jos suinkin vaan voin. Tähän asiaan voi antaa vinkkejä, mä en oikein ole mitään kurssiloita bongannut mistään.
  • Yks, mihin olis tosi makee osallistua, olis Sulkavan soutu. Oi, mikä vanha ja perinteikäs supisuomalainen tapahtuma! Siinä olis kiikkustuoliin muisteltavaa maratonien rinnalle.
Toki toivoisin ihan ykkösenä, että tulevana vuonna voisi osallistua ihan oikeasti juoksutapahtumiin. Useampiin ja pidempiin. Mulla on myös aika paljon liikuntaan liittyviä haaveita. Haaveet on mulle eri asia, kuin tavoitteet. Haaveet on niitä tavoitteiden siemeniä, joista kypsyessään tulee niitä tavoitteita. Kaikista ei toki välttämättä tule. Mun mielestä ihan vaan pelkkä haaveilukin on hyväksi ilman ajatusta, että kaiken tulisi käydä toteen. Elämästä kun ei koskaan tiedä. Se mitä haaveilen tänään, saattaa vuoden kuluttua olla vain hauska ajatus. Tai sitten toteutunut tavoite.
  • Ultrajuoksu. Ultrajuoksun kokeminen on ollut mielessäni aktiivisesti aina Vaarojen maratonilta asti. Ehkä jo ensi vuonna? Vaarojen ultra olisi joskus hieno kokea. Kesällä innostuin Hetta-Pallas -juoksusta, enkä vähiten siksi, että tutustuin juoksuun enemmän erään lukijani pohdiskellessa omaa osallistumistaan taannoin.
  • Vaellusteemalla kiinnostaisi joskus myös kulkea Santiago de Compostelan pyhiinvaellusreitti (lisätietoa täällä ja täällä). Mitään ylevää ajatusta ei tuon haaveen takana ole. Katselin kerran aiheeseen liittyen mielenkiintoisen dokkarin ja kunhan rupesin haluamaan. Se riittää.

Ihan puhtaasti juoksun suhteen mun ykköstavoitteena on edelleen toteuttaa se tavoite, joka kesällä 2013 jäi toteutumatta. Eli juosta se maraton tiettyyn aika tavoitteeseen. Toisinaan on kyllä lopunajan olot tämän jalan kanssa ja tietynlaista nöyryyttä tämä on (todellakin) opettanut. Käsilläänkin olisi hauska oppia seisomaan, ilman tukea! Tulevaisuus näyttää! Kertooka hei tekin tavotteista taikka haaveista, isoista ja pienistä! Niistä inspiroituu aina itsekin :).

#selfie. Hah! Fight Back -pipo päässä. Pekka Hyysalo on kyllä niin rautainen kaveri. Tiedättekö tän jutun?

5 kommenttia:

  1. Haaveita mulla oon vaikka kuinka paljon. Esimerkiksi olisi vaan tosi siistiä päästä juoksemaan vaikkapa Vaarojen maraton. Tavoitteita, eli niitä realistisempia juttuja sitten.. No ylipäänsä päästä liikkumaan jollain keinolla säännöllisesti. Ja olis myös tosi hienoa, jos edes kävely onnistuisi kunnolla. Siis että pystyisi tekemään pitkiä lenkkejä/vaelluksia.

    Olis kiva kuulla, miten hiihtotreenit etenee! Sitä olis itsekin kiva harrastaa. Jos nyt jalka- ja lumitilanne sallisivat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo varmana kerronkin, mutta tuntuu, kun oikein fiilistelen asialla, niin ei tuu luntakaan. Het kun vähän on maa valkoinen niin jo illasta sataa vettä, ääh!

      Poista
  2. Jos tästä nyt joku päivä pääsee taas terveiden kirjoihin, niin Karhunkierroksen juoksu odottaisi (koska en päässyt sinne Hetta-Pallakseen, ihanasti siirtivät mun osallistumisen vielä ensi vuodelle :), Jukola tietysti, Vaarojen mara, rogainingin MM-kisat... Huhhui! Sulkava on kyllä kiva, kaks kertaa oon soutanut sen, kerran tavisveneessä ja kerran SM-lähdössä. Ehkäpä ensi vuonna tungen itteni taas johonkin paattiin ;) Sit jotain pidempiä retkeilyjä maastopyörällä, jokin pitkä vaellus Ruotsin Lapissa, joskus voisi opetella tenniksen tekniikkaa, ja hiihdon (oon tosi huono), apua, onhan näitä :D Sanotaanko niin, että ei lopu toiveet kesken.

    Nyt oon käynyt kävellen kaverin kaa pimeäsuunnistus-cupin kisoissa eli me ei siis tosiaankaan kisata, vaan nautitaan hyvistä maastoista ja pimeäliikunnan riemusta. Lähe Taru ensi vuonna mukaan iltarasteille! Mä voin neuvoa, miten suunnistetaan. Tai tietysti jokin kurssi on varmaan varmempi ;)

    Jouluksi mennään taas Lappiin, joten ladut kutsuu todennäköisesti jo neljän viikon päästä, jee! Jos mä nyt jaksan mihinkään hiihtää, vaikka lähimpään latukahvilaan munkille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei todellakin lähen iltarasteille, just silleen tutustuisin mieluiten siihen lajiin! Olis kyllä ihan superia se! Olisko se vähän niinkun sovittu juttu jo?

      Poista
    2. Sovittu on! Niin ja Pekka Hyysalo on ihan paras :)

      Poista

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3