perjantai 25. joulukuuta 2015

Millainen on mun joulu?

Mun jouluun ei kuulu:
  • ...joulukuusta. Ei vaan ole jaksanut lähteä siihen. Joulukoristeluakin on aika minimaalisesti ja tänä vuonna vielä kaikenlisäksi myöhään laitettuna.
  • ...porkkanalaatikkoa. I don't like it!
  • ...humalaa. Joulu on ehkä typerin juhla kännätä. Joskus nuorena oli tapsan tanssit, enää ei jaksa.
  • ...jouluhössötystä. Joskus olen sellaisenkin saanut aikaiseksi, mutta tänä vuonna en. Selkeesti alan oppia.
  • ...juhlavaatteita. Joulu vietetään kotoisissa oltavissa.
  • ...töitä. Tällä kertaa. Monesti on kuulunut ja sekin on ihan mukavaa se.
"Näenkö mä unta vai kahminko mä lunta??" -Tänä vuonna mun jouluun ei myöskään kuulu lunta. Palsankoski 22.12. 

Mun jouluun kuuluu:
  • ...perinteistä, enimmäkseen anopin kokkaamaa, jouluruokaa.
  • ...liikuntaa, jos huvittaa. Ja koska ei ole töitä, eli on aikaa, niin varmasti huvittaa. On ihana urheilla, kun on syönyt niin hyvin ja on täynnä energiaa... Ja toki sitten jaksaa taas syödä.
  • ...lautapelejä. On kuulunut lapsena jo ja kuuluu edelleen aikuisena. Edelleen aikuisenakin tulee "kokoperheen lahjana" jokin peli, jota pelataan vanhojen hyvien lisäksi.
  • ...joulusauna joululenkin päälle, jonne lähdetään, kun joulurauha on julistettu.
  • ...muitakin perinteitä. kuten se, että joulun viettoon käydään Mestarin Herkun juustotiskin kautta.
  • ...Jarppa ja anoppi. Joulu- tai Tapaninpäivänä ehkä mun sisko perheineen ja Jarpan veli perheineen. Muut siskot, veljet, äiti ja iskä ajatuksissa, mutta joulu ollaan päätetty viettää ilman kyläilyjä mihinkään, paitsi anopille, joka on yksineläjä. Meidän äiteen helmoissa riittää kyllä penskoja.
Joulujuoksu 2015

Oikein nautinnollista joulunaikaa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3